Silofeest

Silofeest in Wehl op zondagmiddag 26 maart 2017

Stichting Wat Een Heerlijk Land en de ondernemers van de Silo in Wehl hebben de handen in één geslagen voor het organiseren van een Silofeest!

Op zondag 26 maart aanstaande openen alle ondernemers van de silo hun deuren voor publiek. Het is een feest wat de zwaartekracht trotseert met buitenoptredens van onder andere de verticale dansgroep Sky-Motion, DJ-Niels en een verrassende muzikale gast vanuit de Silo.

De silo van Wehl is bijzonder door zijn hoge architectonische kwaliteit. Hij is gebouwd als onderdeel van een meelfabriek. Het oudste deel - het westelijke magazijn - stamt uit de jaren twintig en is van baksteen. Het middelste deel - met zadeldak - is later aangebouwd, waarschijnlijk in de jaren dertig. De hoge graansilo is gebouwd in 1956.

Na zijn hoogtijdagen stond de silo jarenlang leeg en raakte snel in verval. De gemeente gaf haar silo uiteindelijk de status ‘industrieel erfgoed’. Daardoor bleef het gebouw, door de inzet van eigenaar BOEi,  behouden als kenmerkend monument voor de agrarische industrie rond Wehl. Nu huizen in de silo ruim 11 creatieve ondernemers met elk hun eigen enthousiasme en expertise.
Op 26 maart kunt u de complete silo van binnen bezichtigen, elkaar én de ondernemers met hun expertises ontmoeten. De shakes-hand-stijl van betrokkenheid en netwerken door Stichting Wehl maakt dit fusion feestje tot een organisatorisch succes.

Programma:
Om 14.00 uur zal de opening zijn door Sky Motion.
De Silo (Raphaelstraat 1 Wehl) is die middag vrij toegankelijk om alles eens van binnen te bekijken.
In de kelder van de Silo is een filmvertoning van een film die in de Silo zelf is opgenomen, op het buitenterrein is muziek van DJ-Niels.
Het horecapunt verzorgd tegen betaling de hapjes & drankjes. Mogelijk gemaakt  door Pannenkoekenhuis de Zon uit Wehl.
★SPECTACULAIR★ 15.15 uur #première van de verticale dans  ''Escaping Gravity''  van Sky Motion.
Daarna gezellig samen zijn met muziek en een optreden van een Diva.

Foto's: Jordy Mullink en Jan Meulenbeek

Impressie