Rondje om de Kerk in WEHL trekt veel publiek

De derde editie van Rondje om de Kerk, van zondag 15 september 2019, georganiseerd door Stichting Wat Een Heerlijk Land (WEHL) in samenwerking met Café-Zaal Bon-Bini & Reuring Smaak en Vermaak uit Wehl trok veel publiek op een zonovergoten kerkplein in Wehl.

De derde editie van het Rondje om de Kerk stond in het teken van cover muziek.

De middag werd geopend door een optreden van Shansons. Een mannenkoor dat bestaat uit 24 enthousiaste mannen uit de Achterhoek, Liemers en omstreken. De heren zongen op verzoek van het publiek nummers van The Beatles, Robbie Williams, John Legend, Billy Joel, Queen en W.A. Mozart. De afgelopen jaren heeft het koor leuke optredens in de regio gehad, waaronder ook enkele bijzondere. Zo stond het koor op de Zwarte Cross in Lichtenvoorde.

De band REDROX bracht een gevarieerd en verrassend repertoire met covers van disco- tot rocknummers. Van Donna Summer tot The Cult en van Herman Brood tot Armin van Buuren. De twee dames en vier heren van de band speelden deze covers met veel enthousiasme en met een eigen sound waardoor hun muziek een breed publiek aanspreekt.

Met wereldhits als A Forest, Lullaby, Close To Me en Boys Don’t Cry zette The Cure een stevige stempel op de New Wave scene van de jaren '80. Met de juiste New Wave sounds, ontplofte kapsels en excentrieke make up gaven de vijf mannen van I Found The Cure het publiek de ultieme The Cure experience. De band wist op indrukwekkende wijze de authentieke sounds en beleving van The Cure over te brengen op het publiek waardoor er een bijzondere interactieve chemie ontstond die je niet snel zult vergeten.

DJ Angelo maakt van iedere gelegenheid een feestje. Angelo was de verbindende factor tussen de optredens deze middag.

De Stichting WEHL dankt Café-Zaal Bon-Bini & Reuring Smaak en Vermaak, alle vrijwilligers, de sponsoren die zorgden voor de prijzen voor de loterij, het kerkbestuur voor het beschikbaar stellen van het kerkplein en Boyz en Girlz voor het prachtige springkussen voor de jeugd.

Voor meer informatie www.stichtingwehl.nl