Rondje om de Kerk in WEHL groot succes
De eerste editie van Rondje om de Kerk georganiseerd door Stichting Wat Een Heerlijk Land (WEHL) werd zondag 17 september door honderden mensen bezocht. Op een mooi versierd kerkplein in het hartje van Wehl werd in samenwerking met Café-Zaal Bon-Bini & Reuring Smaak en Vermaak uit Wehl een nieuw evenement leven in geblazen.
Het was een gezellige middag die afgetrapt werd door dweilorkest de Möllenblaozers waarna 2 live bands optraden. The BBR band & Killer and the Cool Cats. The BBR band staat voor Boogie, Bleus & Rock en Roll terwijl Killer and te Cool Cats onvervalste Rock and Roll maken in de stijl van Jerry Lee Lewis. Het waren prachtige optredens van de bands vanaf een grote truck.
Onder het motto “veur elk wah Waehls” was er ook voor de kleinste een luchtkussen, suikerspin en konden ze geschminkt worden. Dat alles gesponsord door Boyz en Girlz.
Het kerkplein was aangekleed met vele kraampjes wat een gezellige uitstraling gaf. Slagerij Bles en cafétaria ’t Spaontje zorgen voor de inwendige mens.

Voorzitter Eugène Alofs van de stichting droeg in zijn openingswoord namens het bestuur de middag op aan wijlen Edgard Vreuls. Edgard overleed vorige week op 70 jarige leeftijd en was commissielid en mede grondlegger van dit evenement. Daarnaast dankte hij de sponsoren en de vele vrijwilligers die dit evenement tot een succes hebben gemaakt.
De intentie van de stichting is om dit evenement iedere derde zondag van september naast het Dorpsfeest in juni te laten terugkeren. Daarbij heeft het wel de hulp nodig van alle mensen die de stichting een warm hart toe dragen door Vriend van de stichting te worden. Dat kan vanaf een bedrag van € 10 per jaar. Op deze manier kan de stichting blijven organiseren en houden wij Wehl en Nieuw Wehl leefbaar.

Rondje om de Kerk Optimaal fm 14.09.2017