Koningsdag Wehl 2022

Onder prachtige weersomstandigheden kon Koningsdag 2022 eindelijk weer gevierd worden.
Stichting Wehl die de organisatie in 2018 heeft overgenomen van  het Oranje comité, die daarna is opgeheven, had dit jaar gekozen voor een ander locatie. Het werd gehouden op de Wilhelminastraat nabij KBC, de Timpaan en Oldershove.
Er was veel publiek en veel blijde gezichten dat het eindelijk weer gevierd kon worden.

Er waren enkel kramen voor verkoop en heel veel ouders met kinderen voor de kleedjes verkoop.
Daarnaast was er een vol programma voor de jeugd met een groot springkussen met stormbaan, straattekenen, voleybalclinic van Halley dames, buttons maken door workshop Studio Wehl, schminken en er was lasergame in de sporthal. Alles was gratis toegankelijk voor de jeugd en ook het drinken en broodje knakworst.

Bij de  versierde fietsoptocht, met de brandweer en schutterij de Eendracht voorop, deden maar liefst 120 kinderen mee en de ene fiets was nog mooier versierd dan de ander.

AMDG verzorgde een concert van een uur op straat voor Oldershove zodat ook het oudere publiek hiervan kon genieten. Burgemeester Bouman was er met een delegatie wethouders en sprak de mensen in Wehl toe en bedankte de Stichting voor de organisatie. Onder het Wilhelmus werd de vlag gehezen door de heer Steijntjes, die eerder deze week koninklijk onderscheiden werd,  en de 89 jarige mw Aaldering.

Na het ochtendprogramma speelde de band Torkest in BEA bar van het KBC en hier was het vol en gezellig.

Prijswinnaars van het straattekenen:
- Willem & Nova
- Heaster & Daphne
- Kyon – Tijn – Zef - Tharusha

IMG-20220427-WA0003
IMG-20220427-WA0002
IMG-20220427-WA0001

Prijswinnaars van de versierde fietstocht:
- Roos Loeven
- Olaf Tijssen
- Jelle Giezen

IMG-20220428-WA0021
IMG-20220428-WA0019
IMG-20220428-WA0020

Zij ontvangen allen een waardebon.