Dorpsfeest

Dorpsfeest Wehl 2018 erg geslaagd

Onder het motto “Veur elk wah Waehls” organiseerde Stichting WEHL (WatEenHeerlijkLand) samen met de Feestkoning voor de tweede keer het Dorpsfeest in Wehl.

Het was een fantastisch evenement voor jong en oud en trok veel publiek in de mooi versierde Feesttent aan de Diepenbroekstraat. Alle evenementen werden meer dan goed bezocht met klappers de Zomercarnaval XL op de vrijdag en het Foute Dorpsfeest op zaterdag. Beide avonden werden door 1750 mensen bezocht.

Het Dorpsfeest werd op de donderdagmiddag geopend met de Seniorenmiddag. Daarna volgde de Open Business Borrel voor de sponsoren en leden van de WehlseOndernemersVereniging waarbij Marianne Zwagerman de ondernemers weer op scherp zette met haar rake uitspraken.

De vrijdagmorgen stond in het teken van de schoolkinderen. Zij kwamen verdeeld in groepen naar de Feesttent en werden door het Meemaak Theater kostelijk vermaakt. De allerkleinsten werden door het Peer Toftheater ontvangen in het Koningin Beatrix centrum.

De avond stond in het teken van de Coop Zomercarnaval XL met optredens van DJ Ronnie Arts, Gebroeders Ko en Stef Ekkel. Het werd een volle tent met een feestende menigte en gezellige sfeer.

Zaterdagochtend stond het (h)eerlijke Fairtrade Dorpsontbijt op het programma.  Burgemeester Boumans opende het ontbijt door een Wehls brood aan te snijden.

In de middag verzorgde Body Action een 4 uur durende Zeskamp die gewonnen werd door CV de Reteflossers. Zij ontvingen de wisselbeker uit handen van De Lollige Snuiters, de winnaars van vorig jaar. In de avond stond het Plus Foute Dorpsfeest op het programma met Q Music, Ronnie Ruysdael en DJ Bacchie. Het dak ging er af maar het bleef gezellig.

Zondagochtend bezochten bijna 300 kinderen de spellenochtend en de oudere jeugd maakten het spannend in een volleybaltoernooi.
In de middag was er een motorrit, een solex/fietstocht en bracht de plaatselijke AMDG in een volle tent Maestro ten gehore met drie bekende Wehlenaren. Angelo Derksen won dit fantastisch opgezette evenement.
Wehl on Wheels werd nieuw leven ingeblazen door ruim 80 oldtimers, youngtimers, gemodificeerde auto’s, motoren en unieke voertuigen naar Wehl te halen. Een prachtige aanvulling op het Dorpsfeest en zeker voor herhaling vatbaar evenals de uitvoering van Maestro.
Door schutterij de Eendracht uit Wehl werd de eerste Dorpskoningin Karin Bonenkamp en jeugd Dorpskoning Chiel van Dillen bekend gemaakt.
DJ Tom verzorgde de muzikale omlijsting en het Dorpsfeest werd afgesloten met de coverband Brood op de Plank.

Bekijk de foto’s van al deze evenementen op onze website www.stichtingwehl.nl.

De organisatie van dit 4 daagse evenement staat als een huis en bied zeker mogelijkheden voor de toekomst.

Het bestuur van Stichting Wehl en De Feestkoning bedanken alle sponsoren, vrijwilligers en mensen die de feesttent bezochten om Dorpsfeest 2018 tot een succes te maken.

Programmaboekje Dorpsfeest 2018 lR