Koningsdag WEHL

Koningsdag Wehl weer op kerkplein

Ook dit jaar zal Koningsdag in Wehl worden gehouden op het kerkplein.
Na het succes van vorig jaar organiseren Stichting WEHL en het Oranjecomité de festiviteiten weer op het middelpunt in Wehl.

Zij presenteren een vol programma met vanaf 9.00 uur de vrijmarkt en 10.30 uur de optocht van versierde fietsen. Zij maken een tocht door Wehl en worden begeleid door de schutterijen St Martinus en de Eendracht uit Wehl.
Vanaf 11.30 uur is er de strijd op de stormbaan.

Om 11.15 uur is de aubade met toespraak van de burgermeester Boumans en zal de vlag gehesen worden onder het spelen van het Wilhelmus door de plaatselijke AMDG.
De beide schutterijen zullen het vendel zwaaien begeleiden en samen met de AMDG een gezamenlijk muziekstuk opvoeren.

De gehele dag is er een springkussen, zijn er diverse kramen, allerlei snacks en verzorgen Café Zaal Bon Bini en Reuring Smaak en Vermaak de drankjes.

Vanaf 13.00 uur zal de band JAM of GYPSYS het podium nemen voor een middag vullend programma. Het power trio bestaande uit Marco Nash, Peter Pijl en Wehlenaar Pascal Timessen spelen hits vanuit het verleden maar ook het heden. Het is één groot feest van herkenning in een gezellige “feel good” sfeer met veel interactie die u niet wilt missen.
De entree is gratis en het programma op het Kerkplein eindigt om 18.00 uur.

Helaas gaat het toneelspel van de Oppeppers ’s avond in het Koningin Beatrix Centrum door omstandigheden niet door.

Stichting Wehl en het Oranje comité wensen iedereen een mooie Koningsdag.

Flyer Koningsdag 2019